Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zařízení pro dálkové ovládání terčů
Tkáč, Stanislav ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Jakubová, Ivana (vedoucí práce)
Úkolem této práce je vymyslet a zhotovit funkční zařízení, které má za úkol sepnout vždy jen jeden z několika (38 až 55) elektromagnetických ventilů. Ventil, který má být sepnut se volí buď z tlačítkové klávesnice, nebo z PC přes rozhraní RS 232. Zařízení musí být zhotoveno pomocí jednoho, nebo více procesorů PIC.
Various approaches to visualization of 2D and 3D objects in computer graphics
Polášek, Radek ; Kotásek, Miroslav (oponent) ; Langerová, Petra (vedoucí práce)
This semestral thesis aims to broaden people’s knowledge of the visualization processes used in modern computer software to construct two and three-dimensional objects. We will go over some of the essential definitions and concepts of functions and their parameters which we will then utilize in following chapters of this thesis to further explain additional processes that allow these functions to be graphically represented in a system of coordinates. The last chapter is focused on direct examples from one specific computer software and what the user should pay attention to in order to graphically interpret functions in a correct manner.
Přechod mezi slovním a algebraickým vyjádřením. Žákovské strategie a obtíže
Novotná, Anežka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Roubíček, Filip (oponent)
Cílem této diplomové práce je získat vhled do problémů, které mají žáci při přechodu mezi slovním a algebraickým vyjádřením, prostřednictvím analýzy jejich řešitelských procesů. Práce je rozdělena na teoretickou a experimentální část. Teoretická část práce obsahuje tři celky. První je věnován analýze tří vybraných řad českých učebnic pro základní školy z hlediska výuky pojmu proměnná a algebraických výrazů. Další celek se zabývá mezinárodním srovnávacím výzkumem TIMSS a úspěšností českých žáků 8. ročníků v oblasti Algebra. V třetím celku jsou popsány výsledky zahraničních výzkumů týkajících se problematiky přechodu mezi slovním a algebraickým vyjádřením. Jádrem práce je experimentální část, jejímž cílem bylo popsat obtíže, s nimiž se žáci v dané oblasti potýkají, a identifikovat jejich pravděpodobné zdroje. Podkladem pro vlastní výzkum byla sada 9 úloh vycházejících z uvolněných úloh výzkumů TIMSS. Cílovou skupinou byli žáci 9. ročníku základní školy, s nimiž bylo provedeno šetření metodou rozhovoru nad řešením úloh. Nejprve byla provedena pilotní studie na vzorku 3 žáků, během které byla prověřena sada testovacích úloh. Hlavní studie se zúčastnilo 8 žáků. Rozhovory byly nahrávány a posléze kvalitativně zpracovány po jednotlivých úlohách. Analýza každé úlohy končí shrnutím jevů, které se v jejím...
Žákovské obtíže při řešení úloh vyžadujících substituci
Schánělec, Jan ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Název: Žákovské obtíže při řešení úloh vyžadujících substituci Abstrakt: Práce se zabývá obtížemi a chybami žáků v úlohách vyžadující substituci u žáků osmého a devátého ročníku základního vzdělávání. Teoretická část vymezuje potřebné pojmy a zabývá se vybranými výsledky mezinárodních srovnávacích výzkumů a zahraniční studií týkající se substituce. Hlavním cílem práce je identifikovat obtíže a chyby žáků, kterých se dopouštějí v úlohách vyžadující substituci, a pokusit se najít jejich příčinu. K dosažení tohoto cíle je v praktické části nejdříve vypracována analýza třech řad učebnic, které používají žáci účastnící se výzkumu. Následuje popis realizace a analýzy patnácti klinických rozhovorů nad úlohami vyžadujícími substituci s žáky devátého ročníku základní školy a třetího ročníku osmiletého gymnázia. V závěrečném shrnutí poznatků jsou uvedeny nejčastější chyby a dány do souvislosti s výskytem úloh na substituci v učebnicích. Došel jsem k tomu, že žáci nemají problémy se samotnou substitucí při dosazování přirozených čísel za proměnnou v první mocnině. To však nelze říci o dosazování za proměnnou v druhé mocnině. Žáci mají problémy především při dosazování záporné hodnoty, a to zejména při dosazování záporné hodnoty za proměnnou se záporným koeficientem. Problémy přibývají, pokud je proměnná navíc v druhé...
Jak žáci řeší úlohy na zobecňování
Nováková, Aneta ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na úlohy na zobecňování, přičemž jejím cílem je získat vhled do řešitelských strategií, které žáci používají a zjistit, zda je zvolený přístup závislý na získaných vědomostech týkajících se proměnné. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická kapitola obsahuje tři části. První je věnována písmenům v matematice a úlohám na zobecňování jako jednomu ze způsobů, jak zavést proměnnou. Další část uvádí výsledky českých žáků v mezinárodním srovnávacím výzkumu TIMSS v oblasti Řady a posloupnosti. Poslední část je věnována kurikulárním dokumentům a analýze vybraných učebnic z pohledu výskytu úloh na zobecňování. Blíže jsou popsány učebnice, ve kterých se úlohy na zobecňování nacházejí, i s názornými ukázkami. Jádrem práce je výzkumná část, jejímž cílem bylo popsat řešitelské strategie, které vybraní žáci zvolili. Podkladem pro vlastní výzkum byly čtyři úlohy, které byly vybrány autorkou z různých výzkumných pramenů a gradovány podle obtížnosti. Cílovou skupinou byli jak žáci, kteří se již s pojmem proměnná setkali, tak i žáci, pro které se jednalo o nový pojem. Celkem se výzkumu zúčastnilo 8 žáků, s nimiž byly provedeny rozhovory nad řešeními zadaných úloh. Protokoly rozhovorů byly analyzovány kvalitativně. Výzkum odhalil různé žákovské řešitelské strategie,...
Prodejní ceny bytů v ČR
Vojtěská, Barbora
Vojtěská, B., Prodejní ceny bytů v ČR. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzi-ta v Brně, 2019. Diplomová práce se zabývá problematikou určování cen bytů. Cílem práce je identifikovat determinanty mající vliv na prodejní ceny bytů v rámci jednotlivých krajů ČR a taktéž v rámci ČR jako celku. V kapitole metodika jsou specifikovány a následně vhodně vyjádřeny faktory ovlivňující ceny bytů. Výsledkem regresní analýzy jsou dva cenové modely (pro standardní a alternativní vyjádření proměn-ných) sestavené pomocí metody nejmenších čtverců (OLS). Výsledný model ukázal, že prodejní cenu bytu v ČR ovlivňuje počet pokojů, m2, energetická hodnota, zda k bytu náleží terasa, balkon, sklep, garáž nebo výtah. Dále má na cenu bytu vliv typ vlastnictví, stav bytu, typ použitého zdiva, zda se nachází v krajském městě, jestli se v daném městě nachází památka UNESCO, a lokalita, v tomto případě určená jednotlivými kraji ČR. Součástí práce jsou taktéž cenové mapy sestavené pro nejprodávanější byty v ČR z pohledu počtu pokojů.
Various approaches to visualization of 2D and 3D objects in computer graphics
Polášek, Radek ; Kotásek, Miroslav (oponent) ; Langerová, Petra (vedoucí práce)
This semestral thesis aims to broaden people’s knowledge of the visualization processes used in modern computer software to construct two and three-dimensional objects. We will go over some of the essential definitions and concepts of functions and their parameters which we will then utilize in following chapters of this thesis to further explain additional processes that allow these functions to be graphically represented in a system of coordinates. The last chapter is focused on direct examples from one specific computer software and what the user should pay attention to in order to graphically interpret functions in a correct manner.
Úvod do problematiky proměnné ve výuce učitelů využívajících metody výuky založené na budování schémat
Smutná, Anežka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá úvodem do problematiky proměnné. Jejím cílem bylo porovnat různé přístupy k výuce úvodu do proměnné u učitelů, kteří učí metodou založenou na budování schémat (známou jako Hejného metoda). V teoretické části práce je rešerše odborné literatury k tématu úvodu do proměnné a teoretické pozadí metody výuky založené na budování schémat. Část práce se věnuje analýze řady učebnic umožňující výuku touto metodou se zaměřením na úlohy důležité pro propedeutiku proměnné. Samotný výzkum sestával z rozhovorů se čtyřmi učiteli a z náslechů na jimi vyučovaných hodinách v 7. a 8. ročnících základní školy, jejichž tématem byl úvod do "jazyka písmen". Celkem byly u těchto čtyř učitelů provedeny náslechy patnácti vyučovacích hodin v šesti třídách (v každé třídě 2-3 hodiny). Data byla analyzována kvalitativními metodami. Ačkoliv sledovaní učitelé vyučují stejnou metodou, lze u nich pozorovat odlišnosti v přístupu k zavedení proměnné a ve stylu jejich výuky. V jejich výuce jsem identifikovala rozdíly v organizaci hodiny, ve volbě úloh a jejich stylu zadávání žákům, ve výukových formách i způsobech, jakým učitelé komunikují se žáky. Na momentu vstupu proměnné do žákovského řešení úloh a jejich následné diskusi lze spatřit souvislost jak s poznávacím procesem dle teorie generických modelů, tak s...
Analýza hlavních rysů pražské mluvené češtiny
Synková, Kateřina ; Chromý, Jan (vedoucí práce) ; Adam, Robert (oponent)
Cílem této práce je předložení analýzy hlavních rysů pražské mluvené češtiny. Jako východisko posloužila prozatím publikovaná literatura o běžné mluvě a mluvě v Praze. Na základě této literatury byly založeny hypotézy, které jsme ověřili pomocí nahrávek pražských rodilých mluvčích. Získaná data se zpracovávala pomocí metod kvantitativní sociolingvistiky. Zkoumalo se užití variant bych, bychom vs. bysem, bysme, třetí osoby množného čísla vzorů prosí, trpí, sází, dělá, diftongizace -ý v -ej, instrumentální zakončení množného čísla substantiv a adjektiv -ami, -ama, -y, -emi/-ema, -ími/-íma, -mi/-ma, užití zakončení -m vs. -me u slovesných tvarů první osoby množného čísla oznamovacího způsobu a úžení é v í. Výsledky ukazují, že převažují nespisovné varianty s občasným vlivem pohlaví a věku. Klíčová slova: běžná mluva v Praze, variační sociolingvistika, variace, proměnná
Žákovské obtíže při řešení úloh vyžadujících substituci
Schánělec, Jan ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Název: Žákovské obtíže při řešení úloh vyžadujících substituci Abstrakt: Práce se zabývá obtížemi a chybami žáků v úlohách vyžadující substituci u žáků osmého a devátého ročníku základního vzdělávání. Teoretická část vymezuje potřebné pojmy a zabývá se vybranými výsledky mezinárodních srovnávacích výzkumů a zahraniční studií týkající se substituce. Hlavním cílem práce je identifikovat obtíže a chyby žáků, kterých se dopouštějí v úlohách vyžadující substituci, a pokusit se najít jejich příčinu. K dosažení tohoto cíle je v praktické části nejdříve vypracována analýza třech řad učebnic, které používají žáci účastnící se výzkumu. Následuje popis realizace a analýzy patnácti klinických rozhovorů nad úlohami vyžadujícími substituci s žáky devátého ročníku základní školy a třetího ročníku osmiletého gymnázia. V závěrečném shrnutí poznatků jsou uvedeny nejčastější chyby a dány do souvislosti s výskytem úloh na substituci v učebnicích. Došel jsem k tomu, že žáci nemají problémy se samotnou substitucí při dosazování přirozených čísel za proměnnou v první mocnině. To však nelze říci o dosazování za proměnnou v druhé mocnině. Žáci mají problémy především při dosazování záporné hodnoty, a to zejména při dosazování záporné hodnoty za proměnnou se záporným koeficientem. Problémy přibývají, pokud je proměnná navíc v druhé...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.